بهترین شرکت طراحی و اجرای استخر

شرکت اوج سازان آرسس با بهره گیری از دانش روز دنیا و متخصصین باتجربه و ماهر، اقدام به انجام پروژه های ساخت استخر می کند. امروزه بسیاری از افراد مایلند برای باغ و ویلای خود استخر خصوصی طراحی کنند تا در اوقات استراحت و فراغت بتوانند از آن استفاده کنند. و صدالبته اجرا و ساخت استخر در بسیاری از آپارتمان های مدرن به یک گزینه ضروری تبدیل شده است. حتی بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان، آپشن وجود استخر در آپارتمان را ضروری می دانند.

ساخت حرفه ای استخر

شرکت اوج سازان آرسس، با کمک نیروهای زبده و متخصص خود، اقدام به انجام کلیه فرایندهای ساخت استخر می کند. فرایند ساخت استخر، یک کار تخصصی است که نحوه اجرای آن اهمیت بسیار بالایی دارد. سیستم لوله کشی، برق کشی، آب بندی، زیباسازی و سایر فرایندهای استخر، اهمیت بالایی دارند، و درنتیجه اگر به نحوه اجرای استخر اهمیت می دهید، باید کار را به گروهی خبره و باتجربه بسپارید که مطمئن هستید می تواند زیبایی و رفاه مجموعه مسکونی یا تفریحی شما را چند برابر کند. در این راستا، شرکت اوج سازان آرسس با کسب رضایت حداکثری مشتریان خود، سابقه حرفه ای خود را به مشتریان اثبات کرده است. 

 

برای اطلاع از قیمتها و دریافت مشاوره رایگان در رابطه با ساخت استخر تماس بگیرید

 

طراحی و ساخت استخر از مهم ترین قسمت های هر مجموعه تفریحی یا ساختمان محسوب می‌شود. تیم فنی و مهندسی اوج سازان آرسس توسط دانش آموخته گان دانشگاه های برتر کشور اداره می‌شود.

انواع استخر

استخر ها عموما به دو گروه سرباز یا سرپوشیده تقسیم بندی می شوند:

استخر های سرباز عموما بدلیل آلودگی محیطی که میتوانند روی آب تاثیر بگذارند توسط آرسس پیشنهاد نمی‌شود اما بدلیل دسترسی آسان و ساخت راحت آن خیلی از کارفرماها استقبال زیادی از این پروژه ها را دارند. البته قابل ذکر است از استخر های سرباز نمیتوان در تمام فصول سال بهره برداری کرد حتی اگر از دیگ های بخار بسیار بزرگ استفاده کنیم بدلیل اینکه در آن موقع بدن در گرمایش اما سر بیرون از آب است که باعث بیماری های  همچون سینوزیت و .... خواهد شد.

هزینه استخر چقدر است؟

مهم ترین سوالی که برای هر سازنده مطرح می‌شود این موضوع است که هزینه ساخت استخر من چقدر است؟ در واقع برای ساخت استخر بدلیل تنوع برند های موجود در بازار و نوع تاسیسات به کار رفته در تاسیسات مکانیکی و الکتریکی نمیتوان هزینه مشخصی را  در نظر گرفت، میبایست درخواست کارفرما را لحاظ کرد و سپس قیمت دقیق پس از بررسی اعلام شود.

عوامل موثر بر قیمت استخر چیست؟

  • نوع سازه انتخابی

استخر های شیشه‌ای لوکس و البته گران جزو مقاوم‌ترین نوع استخر بدلیل نوع شیشه مصرفی میباشند. استخر های بتنی قابلیت سازگاری با هر طرحی را دارند اما با توجه به مراحل مختلف و پیچیدگی ساخت، زمان بیشتری را برای به اتمام رسیدن کار لازم دارند.

استخر های فایبرگلاس را میتوان به صورت آماده تهیه و آنها را در محل نصب کرد که هزینه نسبتا پایین‌تری را نسبت به دو روش قبلی دارد اما ارزان‌ترین روش محسوب نمی‌شود ارزان‌ترین روش استخر‌های بتن با پوشش وینیل می‌باشد که بدلیل عمر پایین و مراقبت زیاد کمتر مورد توجه قرار گرفته است‌.

  • ابعاد استخر

با بزرگتر شدن استخر هزینه ساخت، نیروی کار و ..... افزایش پیدا میکند که در نتیجه باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود‌.

  • مصالح، اتصالات و قطعات

با توجه به مصالح، قطعات و اتصالات به کار رفته شده در استخر میتواند تاثیر مستقیمی بر قیمت آن داشته باشد.

  • آرماتور بندی

یک از مهم ترین مراحل ساخت استخر نحوه اجرای آرماتوربندی بوده که در گروه بزرگ آرسس این کار زیرنظر دکترای عمران طراحی و اجرا می‌شود.

نکات مهم در آرماتور بندی:

تعداد مش

فاصله های عرضی و طولی مش

نوع جنس و استاندارد آرماتورها

  • لوله کشی استخر

در مجموعه بزرگ آرسس طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی استخر توسط مهندس حسین حاصلی انجام می‌شود که ایشان بالغ بر بیش از ده سال سابقه طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی بوده و دارای سابقه درخشانی در این حوزه می باشند.

در استخر مهم ترین مرحله، بعد از آب بندی سازه‌، نحوه طراحی واجرای تاسیسات مکانیکی (لوله کشی) آن بوده که سایزینگ لوله های مکش و دهش از پمپ در کجا و در چه ارتفاعی از استخر کار شود بسیار حائز اهمیت است.

استخرها در دو نوع اسکیمری و سرریزی طراحی و اجرا می‌شوند که نوع سرریزی هزینه بیشتری را بدلیل نوع پمپ و نحوه اجرا به کافرما تحمیل می‌کند که البته بهترین روش تصفیه نوع سرریزی می‌باشد بدلیل اینکه بیشتری میزان آلودگی در استخرها در پنج سانتی متری اول استخر  میباشد و همینطور میکروب‌ها و باکتری‌های استخر در پنچ سانتی متری اول آب جمع می‌شوند که در روش سرریزی مدام در حال تصفیه می‌باشد که این آلودگی با یک تصفیه خانه مجزا برطرف می‌شود.

  • تصفیه آب استخر

تصفیه آب استخر به دلیل حفظ سلامت شناگران در هر استخر، یکی از مهم ترین قسمت های هر مجموعه می‌باشد. آب استخر دارای ذرات معلق، مواد آلی و دیگر آلودگی ها هست که در صورت عدم اجرای سیستم تصفیه آب مناسب، انسان ها به مریضی های مختلفی دچار خواهند شد.

مجموعه فرایند تصفیه آب استخر شرکت اوج سازان آرسس توسط دکتر علی حاصلی (دکتری مهندسی آب و فاضلاب از دانشگاه تهران) مورد بازبینی و رهبری قرار خواهد گرفت. جهت حذف ذرات معلق از آب استخر‌ها از فیلتر های شنی متناسب با سایز استخر استفاده می‌شود. بعد از فیلتر شنی، آب باید در برابر مواد آلایند که از بدن شناگران به آب منتقل شده است، استریل و یا ضدعفونی گردد. برای این کار می‌توان در صورت لزوم از فیلترهای کربن اکتیو، لامپ UV، ازن زنی، کلر زنی و یا تلفیقی از آنها بسته به نوع آب، بیان مزایا و معایب هر یک و درخواست کارفرما استفاده کرد.

پس از کنترل پارامترهای مهم آب مثل pH، دما، اسیدیته، میزان کلر و ... تیم آرسس آبی امن و مطمئن برای شناکردن و لذت بردن را خدمت شما مشتریان عزیز ارائه خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تصفیه آب وفاضلاب بر روی آن کلیک نمایید.

  • برق استخر

به علت مرطوب بودن استخر خطر برق گرفتگی در استخر ها بالاتر است. باید در استخر ها تاسیسات الکتریکی با دقت بالاتری طراحی و اجرا شوند. معمولا بدن شناگران در استخر مقاومت کمتری در برابر عبور برق دارد.

موارد زیر از استاندارد استخر های شنا ((ISIRI 11203  استخراج شده است و میبایست به آن توجه کرد:

چراغ ها باید در دیوار استخر تعبیه شوند.

در فاصله شش متری از سطح آب تعبیه شوند.

روشنایی سطح آب باید 323 لوکس و در استخر های مسابقه حداقل 600 لوکس باشد.

  • کاشی کاری استخر

در این مرحله زیبایی استخر شما شکل نهایی به خود میگیرد. هیچ گونه سطح تیزی نباید در کناره‌های استخر باشد تا ظاهر زیبایی به خود بگیرد که اگر دارای آپشن نورپردازی یا آبنما و یا ...... باشد در این مرحله انجام می‌شود.

راه اندازی و نگهداری استخر

به طور کلی بعداز راه اندازی استخر نیاز دارید که یکسری از الزامات نگهداری استخر را یاد بگیرید که در پایان‌کار تمامی این آموز‌ش‌ها خدمت شما بزرگواران اراِئه خواهد شد و در صورت پیچیده بودن سیستم تعمیرات و نگهداری، مجموعه شما توسط تیم آرسس هدایت خواهد شد.

جکوزی

 جکوزی در واقع محیط بسته حوضچه مانندی است که آب موجود در آن فضا جهت ماساژ دادن عضله های مختلف بدن با فشار زیاد توسط پمپ های قوی از طریق لوله های تعبیه شده در قسمتهای مختلف دیواره به داخل حوضچه رانده می‌شود و نام شرکت آمریکایی تولیدکننده وان حمام گردابی است که اولین محصول این شرکت وان حمام با جت‌های آب ماساژدهنده بود. این شرکت در سال ۱۹۱۵ تاسیس شد. بنیانگذاران این شرکت برادران جکوزی بودند که در حدود سال ۱۹۰۰ میلادی از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده بودند. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا قرار دارد.

در ایران این نوع محصولات غالباً با همان نام تجاری جکوزی و گاهی هم با نام هایی چون حوض آب چرخان یا وان آب گرم چرخان شناخته می شوند.

انواع جکوزی

 از نظر گنجایش به دو دسته یک نفره و چندنفره تقسیم می‌شود. جکوزی یک نفره مانند وان حمام بوده و جهت تامین فشار مورد نیاز جت ها از یک پمپ استفاده می کند. بدنه جکوزی یک نفره که در حمام و یا در اتاقها نصب می‌شود معمولا از جنس فایبرگلاس ساخته می‌شود و معمولا از سرامیک و کاشی برای تزیین استفاده می‌شود. در این نوع جکوزی پس از هر بار مصرف، آب تخلیه می‌شود که بعضی از این نوع جکوزی‌ها مجهز به المنت حرارتی جهت گرم کردن آب نیز هستند.

جکوزی چندنفره با توجه به ظرفیت آن نفره،۴نفره،۶نفره،۸ نفره،۱۲نفره) دارای ابعاد مختلفی است؛ داخل آن از آب پر شده و توسط جت‌هایی به داخل آن از اطراف با فشار معین آب گرم دمیده می‌شود. جکوزی های چند نفره که در ساختمان ها و محل‌های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد از مصالح ساختمانی و با همان شرایط دیوارهای استخر ساخته می‌شود.

اجزای سیستم تصفیه جکوزی‌های چند نفره تجهیزات استخرهای کوچک می باشد. پمپ تصفیه در این سیستم مانند کار پمپ تصفیه استخر می باشد که آب را از کف گرفته و پس از عبور از صافی اولیه به سمت صافی‌های اصلی هدایت می کند.