همه چیز در مورد بازسازی خانه های قدیمی | تیر 1402

خانه / وبلاگ / همه چیز در مورد بازسازی خانه های قدیمی | تیر 1402

یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن استحکام خانه های قدیمی که  فرسوده و کلنگی هستند، این است که آن ها را بازسازی کنیم. همچنین افرادی وجود دارند که فضای خانه برای آن ها تکراری شده است و بنابراین تصمیم می گیرند که به جای تعویض خانه آن را بازسازی کنند علت هم این است که علاوه بر مزایای مالی این موضوع به تغییرات دکورسایون و ظاهر خانه نیز کمک زیادی می کند.

همانطور که همه ما می‌دانیم اقدام برای بازسازی خانه و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود. شما باید در درجه اول این موضوع را مشخص کنید که چه فضاهایی از منزل شما نیاز به بازسازی دارد و آیا این بازسازی به زیر ساخت‌ها مانند تاسیسات هم مربوط می‌شود یا خیر؟

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درمورد بازسازی منزل به دست آورید، با ما همراه باشید.

یا اگر قصد دریافت مشاوره درمورد قیمتها، زمانبندی و نحوه بازسازی منزل خود توسط کارشناسان اوج سازان دارید، با ما تماس بگیرید:

 

شماره تماس: 09126354816

 

بازسازی عالی منزل

 

مرحله اول: مراحل بازسازی شامل چه مواردی می شوند؟

بازسازی شامل دو مرحله کلی می شود: بازسازی زیر ساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون.

بازسازی زیر ساخت ساختمان شامل تغییر قسمت های ضروری خانه مثل لوله کشی ها و یا سیم کشی برق می شود ر واقع زیر ساخت همان قسمتی است که به نیاز های روزانه شما ارتباط مستقیم دارد. و دکوراسیون فضا نیز که مشخص است شامل چه مواردی می شود. اما به طور کلی از این دو مرحله بندی کلی که بگذریم پروسه بازسازی مراحلی دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم:

  • تعيين نوع بازسازي
  • انتخاب پيمانكار
  • تعيين ميزان بودجه
  • تعيين ميزان هزينهها
  • طراحي ساختمان به منظور بازسازي و تعيين اقدامات لازم
  • اخذ مجوز در صورت نياز
  • برنامه‌ريزي
  • شروع عمليات تخريب
  • شروع عمليات بازسازي
  • بررسي كيفيت بر اساس استانداردهاي تعريف شده با حضور مهندس ناظر
  • تأييديه نهايي
  • تحويل ساختمان بازسازي شده به منظور سكونت

 

بازسازی منزل

 

مراحل بازسازی خانه از کجا شروع می شوند؟

قدم اول. تخریب

به طور کلی هنگام بازسازی باید حداکثر تلاش ما بر این باشد که تخریب را به حداقل برسانیم.  در صورت نیاز طبق طراحی  تخریب صورت گیرد و قبل از نصب وسایل جدید باید قبلی ها حذف شوند.در تخریب ها باید توجه به این موضوع را داشته باشیم که آسیبی به زیر ساخت های موجود در خانه وارد نشود.برخی از پروژه های تخریب را می توان در یک یا دو روز انجام داد، در حالی که برخی دیگر ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد.ولی باید توجه داشت که تخریب در بازسازی خانه و ویلا باید با سرعت انجام شود تا برای سایر افراد ساختمان مزاحمت های کمتری ایجاد گردد.

شروع بازسازی منزل

بعد از اینکه تخریب را به پایان رساندیم اگر در اثر تخریب آسیب های زیادی به خانه وارد شده باشند مثلا درب های ورودی و یا پنجره ها جا به جا شده باشند باید آن ها را تعویض یا نوسازی کنیم. بنابراین باید در همان اوایل کار تکلیف جای درب و پنجره ها مشخص شود.

 

بازسازی آشپزخانه

 

سیم کشی ها در بازسازی

بعد از اینکه اسکلت اتاق های جدید را اماده کردیم می توانیم تاسیسات برقی را متناسب با فضا تغییر دهیم، این موقعیت می تواند زمان خوبی برای تغییر سیم کشی خانه باشد. برای کسانی که در حال نصب وسایل جدید هستند یا از دستگاه های الکترونیکی متعددی استفاده می کنند، ممکن است تابلو برق نیز نیاز به به روز رسانی داشته باشد.به ویژه اگر در حال بازسازی حمام و یا آشپزخانه هستید، باید به آب و برق و گاز در توجه شود.جابجایی خطوط آب به این راحتی نیست، بنابراین در این مرحله پروژه بازسازی باید با دقت انجام شود.

بازسازی دیوار خانه ها

بعد از اینکه تمام کارهای زیر ساختی را دقیق انجام دادیم، وقت آن فرا می رسد که به دیوار ها رسیدگی کنیم. در این مرحله نیز می توانید از کاغذ دیواری یا رنگ مورد علاقه تان رونمایی کنید.

بازسازی کف منزل

در این بخش پیمان کار ها نظرات مختلفی ارائه می کنند، برای مثال برخی برای جلوگیری از کثیف و رنگی شدن کف بازسازی را کف را در انتهای برنامه ها قرار می دهند برخی دیگر نیز کاملا برعکس عمل می کنند و در ابتدا بازسازی کف را انجام می دهند در هر دو صورت شما می توانید با نظر شخصی خود اقدام به بازسازی کنید.

 

بازسازی خانه های قدیمی

 

بازسازی کابینت ها

در این بخش هماهنگی اجزای مختلف یا هم بسیار اهمیت دارد علت هم این است که اولا نمای آشپزخانه در روحیه شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود از طرف دیگر دکوراسیون خانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید به نمای آشپرخانه در این مرحله توجه خاصی نشان دهید زیرا در خروجی کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بازسازی سرویس های بهداشتی

بازسازی سرویس های بهداشتی در خانه یکی از مهمترین قسمت هایی است که شما می توانید در لیست تغییرات خود قرار دهید زیرا با این کار حس پاکیزگی بیشتری در محیط به وجود می آید و شما می توانید هماهنگی بیشتری را در تمام قسمت های خانه حس کنید.

 

بازسازی منزل

 

لوازم منزل

بعد از اینکه بازسازی منزل شما به پایان رسید و همه چیز آماده بهره برداری شد وقت آن می رسد که وسایلی که برای این دکوراسیون در نظر دارید را تهیه کرده و به زیبایی دکوراسیون جدید خود بیافزایید. همه چیز از یخچال گرفته تا اجاق گاز، سینک ظرفشویی و وان با شیرآلات و وسایل شیک و همچنین ماشین لباسشویی و خشک کن.حتی اگر لوازم قبلی خود را نگه دارید، آنها به مکان های جدید خود معرفی خواهند شد.در این مرحله نیز شما می توانید با متخصصین در زمینه دکوراسیون داخلی مشورت نموده و به بهترین و هماهنگ ترین دکوراسیون داخلی برسید.

 

بهترین شرکت بازسازی خانه قدیمی

 

قدم آخر

بازسازی منزل کاری پیچیده‌ای است که قبل از شروع نیاز به طراحی، اولویت بندی و برآورد هزینه دارد تا با آگاهی و آمادگی بتوان آن را به‌خوبی مدیریت کرد. برای شروع کار بازسازی ابتدا باید چک لیستی از کارهای مورد نیاز را تهیه و بازسازی فضاها را اولویت بندی کرد. توصیه می‌شود اگر کار بازسازی خانه شما فراتر از تغییرات سطحی و ساده است، برای انجام آن از متخصصین بازسازی کمک بگیرید، در غیر این‌صورت با روش‌های کم هزینه و اقتصادی می‌توانید خودتان با مشاوره متخصصین، بازسازی خانه را انجام دهید. با کمک این مطلب می‌توانید به‌راحتی روند بازسازی ‌را بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی کنید و بهترین نتیجه را در پایان کار مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید از مشاورین ما در این زمینه کمک بگیرید.

لیست قیمت بازسازی ساختمان - تیر 1402

هزینه بازسازی خانه در تهران چقدر است؟

بطور کلی، هزینه بازسازی منزل بسیار متغیر است. معمولا تأسیسات و زیرساخت های هر ساختمان و آپارتمانی با یکدیگر تفاوت دارند و نوع متریال انتخابی توسط مشتری و همچنین کیفیت کار، تعیین کننده نهایی قیمت هستند. با توجه به متغیر بودن شرایط هر ساختمان و متغیر بودن قیمت های مصالح و تجهیزات، اگر نیاز دارید که با یک کارشناس در تماس باشید که یک برآورد هزینه برای بازسازی منزل شما ارائه دهد، کارشناسان اوج سازان آرسس در هر زمانی آماده هستند تا به سؤالات شما پاسخ دهند. 

اوج سازان آرسس بهترین خدمات بازسازی منزل را ارائه می دهد. 

شماره تماس: 09126354816

 

هزینه بازسازی خانه و آپارتمان با توجه به مواردی که در نظر شما میباشد، بسیار متغیر است. با این حال ما در این بخش با ارائه نمونه کارهای متعدد بازسازی (با متراژهای ۸۰ متر ، ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و …) و همچنین ریز کامل قیمت ها برآورد هزینه مورد نیاز خانه شما را توسط خودتان امکانپذیر کرده‌ایم. همچنین همواره میتوانید جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

 

پست های جدید

انجام صفر تا صد بازسازی توسط گروه مهندسی اوج سازان

طراحی و اجرای ساختمان توسط گروه مهندسی اوج سازان

انجام خدمات تأسیسات ساختمانی توسط شرکت اوج سازان

طراحی و ساخت موتورخانه توسط شرکت اوج سازان